Tættere samarbejde mellem Natteravne og Carlsberg

Tættere samarbejde mellem Natteravne og Carlsberg

18-06-2013

Det handler om at skabe en god fest
Tættere samarbejde mellem Natteravnene og Carlsberg Danmarks sales promotere er netop skudt i gang.

For et par uger siden var Carlsberg Danmarks sales promotere på kursus hos Natteravnene for at få et indblik i, hvordan de arbejder med at skabe tryghed i nattelivet.

"Som markedsleder har vi et ansvar. Vi vil hellere sælge en øl mindre og så sikre en fest, hvor det sociale og hyggelige er i centrum, og hvor vi tager vare på hinanden. Natteravnene har stor erfaring med at nå de unge på en god måde, og det kan vi lære af", forklarer Consumer Recruitment manager Younnes Finsen Bour-Hil.

Siden 1998 har Natteravnene været med til at sikre større tryghed for unge i nattelivet gennem deres tilstedeværelse. I de karakteristiske gule jakker går de frivillige mere end 50.000 vandringer årligt over hele Danmark.

Medansvar for festen
Natteravnene er typisk tilstede uden for barer og diskoteker. Deres erfaringer omkring at skabe tryghed skal nu trækkes med indenfor på nattelivets mange steder via sales promoterne, Younnes forklarer:

”Det giver rigtig god mening, at vores sales promotere også får den dimension med i deres arbejde. Deres opgave er i høj grad at skabe rammerne for den gode fest, og derfor ligger det som en helt naturlig del at de går foran som gode rollemodeller i forhold til en ansvarlig drikkekultur og tager et medansvar for festen,” forklarer Younnes.

"Natteravnene ser et samarbejde mellem den offentlige-, den private- og den frivillige sektor, som én af de få metoder, der virkelig flytter noget, og gør vores samfund bedre at leve i. Vi har derfor været begejstrede for Carlsbergs engagement, holdninger og opbakning til vores del af opgaven med at skabe tryghed i det offentlige rum lige fra starten", siger sekretariatschef Erik Thorsted, der etablerede Natteravnene i 1998. ”Men trods en god dialog med langt de fleste udskænkningssteder, er der ingen tvivl om, at Carlsbergs sales promotere "indefra" vil kunne medvirke til en endnu større forståelse af, hvordan vi i fælleskab skabe et trygt og sjovt gå-i-byen miljø. At sales promotorerne nu skal med en tur ud med Natteravnene og opleve nattelivet i de gule jakker, vil givet give dem et mere nuanceret syn på hvorledes denne tryghed kan etableres og bruge, inde hvor Natteravnene aldrig kommer. At den største aktør i branchen påtager sig det medansvar, er vi ret stolte af i Natteravnene” slutter Erik.

Tættere bånd i lokalområderne
Samarbejdet mellem sales promotere og Natteravne går begge veje. Younnes forklarer: ”Vi kan også hjælpe Natteravnene ved at dele vores viden om, hvad der sker i nattelivet med dem og fortælle, når vi ved, der sker noget stort. Vi skal have skabt et tættere bånd ude i lokalområderne, så vi i højere grad kan samarbejde ved større events.”

Henover sommeren skal Carlsberg Danmarks Sales promotere ud på tur i nattelivet med Natteravnene for at få et indblik i, hvordan de skaber tryghed i nattelivet og hvordan de går til de unge.

Alle i Carlsberg er velkomne til at gå med på en uforpligtende Natteravne prøvetur – eller melde sig som mentor i "Erhvervsguiderne" for at hjælpe en ung på den lokale skole, til at se meningen med at fuldføre grundskolen. Ring 70 12 12 99 for at høre mere.