Natteravnene og Bryggeriforeningen - kampagne

Natteravnene og Bryggeriforeningen - kampagne

06-03-2009

Natteravnene og Bryggeriforeningen sætter fokus på unge skal have en fornuftig alkoholkultur, hvor de ikke drikker sig helt i hegnet.

Kampagnen skydes i gang 13. marts 2009

Kampagnen
Natteravnene og Bryggeriforeningen sætter fokus på at unge skal have en fornuftig alkoholkultur, hvor de ikke drikker sig helt i hegnet. Ligeledes ønsker man at bidrage til at unge har en fornuftig moderat alkoholkultur, der medvirker til at skabe et trygt natteliv.

  • at teenagere ansporer andre teenagere til ikke at drikke sig stangstive
  • at teenagere laver aftaler for fester og alkohol med deres forældre       
  • at teenagere ikke drikker, hvis de er under 16 år
  • at teenagere højest drikker fem genstande ad gange (hvis ikke mindre er aftalt med forældre)
  • at forældre sætter rammer for fester og alkohol for deres teenagere



Alle Natteravne anbefales at sætte sig grundig ind i emnet og få kendskab til hjemmesiden

til de unge: http://www.erduklar.com/ og til forældrene http://www.klarsnak.com/.

På disse hjemmesider vil der op til kampagnen blive lavet en særlig side med Natteravnenes og Bryggeriforeningens kampagne. 

Læs også mere her: