Pressemeddelelse - Vi vil gøre en forskel...

07-11-2012

En ansvarlighedsbølge er skyllet ind over Danmark. Danskerne engagerer sig som aldrig før i den gode sag. Det er blevet trendy at vise samfundsansvar, og socialt iværksætteri får ganske almindelige, men initiativrige danskere til at skabe store resultater til gavn for andre – ved at forene det bedste fra to verdener, nemlig den gode sag og den gode forretning.

For eksempel Erik Thorsted, medstifter af Natteravnene, som har formået at skabe en reel folkebevægelse med lokalforeninger i 262 byer i Danmark. Et projekt, der foreløbig har fået 30.000 danskere op af sofaen hver fredag og lørdag aften for at gå rundt som frivillige i nattelivet og skabe tryghed i lokalmiljøet iført deres kendte gule jakker. Eriks og Natteravnenes historie bliver fortalt i Caroline Boserup og Illa Westrup Stephensens nye bog Om at gøre en forskel – Socialt iværksætteri fra Vejle til Vestafrika, der udkommer den 9. november 2012.

Læs hele pressemeddelelsen her